کسب درآمد کسب درآمد رسیدن به خوشبختی و موفقیت زیادسخت نیست

عریف های بسیاری برای موفقیت بیان شده وهرفرد بنابردیدگاهش تعریفی درذهن برای موفقیت دارد.ازنظرمن موفقیت یعنی اینکه انسان هدفی را برای خود درنظربگیردوبتواند به آن برسد.مثلا کسی میگوید من در کنکور سال آینده میخواهم رشته مهندسی نفت قبول شوم.یااین که فرد دیگری میگوید من دراین ترم میخواهم طوری درس بخوانم که درسی رانیفتم..دیگری میگویدمن میخواهم ظرف5سال رئیس قسمتی ازمحل کارم که درآنجا مشغول هستم شوم. بله درست متوجه شدید از مثال ها معلوم هست که موفقیت میتواندحاوی اهدافی  کوتاه مدت یا بلند مدت  باشد..نکته مهم در موفقیت داشتن برنامه ریزی وهدف مشخص می باشد.این دو اصل مهم ترین قسمت موفقیت به شمار میروند. نکته دیگر این است که بایدموفقیت راازاهداف کوچک آغازکنیم وبعدبه اهداف بزرگ فکرکنیم.مثلا اگر بخواهیم موضوع رابیشتربازکنیم این طورباید گفت که مثلا من به عنوان یک دانشجوی مهندسی نفت  میتوانم این طوراهدافم رامشخص وترسیم کنم وطوری برنامه ریزی کنم که اول بگویم من بایدتلاش کنم درسم رابامعدل خوب به پایان برسانم بعدازآن به سربازی بروم و بعدازبرگشت از سربازی درجایی مشغول کارشوم.راستی بایدراین مدت مدرک تحصیلی راارتقابدهم.بعدازاین که مشغول به کارشدم وتحصیلم را هم ادامه دادم باید استعدادهای خود رابروزدهم تا بتوانم درمحل کارم رئیس قسمتی که کارمیکنم شوم.بعدازآن معاون یارئیس قسمت بالاتری شوم.البته در این مراحل بایدخوب خوم رانشان دهم تا مسئول کل محل کارم شوم و همین طور پیشرفت کنم تا مثلا به پستی که دوست دارم برسم.مثلا یکی دوست داره رئیس جمهوربشه یکی دوست داره وزیربشه یکی دوست داره استانداربشه و...

من خودم رادرنظرگرفتم شما هم اگردانش آموزدانشجو کارمند ویاهرفرددیگری هستید یک برنامه که هدف مشخصی داشته باشدرا طراحی کنید.

یک وزیر رادرنظر بگیرید فکرمیکنیدهمین طور وزیرشده؟این طورنیست درس خوانده تلاش کرده استعدادهای خودرانشان داده وبعدبه جایگاه امروزی رسیده.من خودم دوست دارم یک روزوزیری راببینم وازش سوال کنم که چی شدکه الان به این مقام رسید؟شماهم اگرروزی به کسی که مقام وجایگاه بالایی داردبرخوردیدازاودرموردموفقیتش سوال کنید.من مطمئنم حرف های بسیاری داردکه شنیدنی هستند.

یادمان بشد که آدم های بزرگ به موفقیت های بزرگ میرسند.

نکته آخراینه که برای رسیدن به هدفمان بایدازخیلی ازچیزها گذشت کنیم مثل خواب های طولانی بیهوده وتفریح های پی در پی و.... !!!!!!

اینها خوب هستن ام افراط نبایدکرد.من نمیگم تفریح نکنیم ونه خه خوابیم اما همه چیز به اندازه.


[ دو شنبه 2 ارديبهشت 1392برچسب:, ] [ 18:30 ] [ یاسر ]

[ ]